Spójny, czytelny i atrakcyjny projekt graficzny to świetny punkt wyjścia do nawiązania relacji z klientem. Czym zatem powinien się charakteryzować? Odpowiadamy.
Na tropie innowacyjnego konceptu
Mnogość wyborów, szeroka gama dostępnych technik, innowacji, inspiracji powoduje, że niełatwo stworzyć projekt, który byłby jednocześnie prosty i zaskakujący. Ale to możliwe. Nie bez dużego doświadczenia, znajomości sztuki graficznej, a także sporej ilości czasu zainwestowanego w pracę, jednak możliwe.
Podczas wykonywania projektów graficznych należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii.
Oto one:
1. Najnowsze trendy w grafice
Dzisiejsza technologia daje niemal nieograniczone możliwości, także w projektowaniu graficznym. Jesteśmy w stanie zrobić z obrazem dosłownie wszystko. Jakie są najpopularniejsze trendu w bieżącym roku? Wielkim powodzeniem cieszą się na przykład efekty usterki (czyli „popsucie grafiki”); zabawa kolorem (dodawanie kolorowych cieni do postaci lub przedmiotów czy ograniczanie ilości kolorów do dwóch przeciwstawnych); mieszanie rysunku i fotografii oraz królujące w branży od kilku lat koncepcje 3D.
2. Bazując na ogólnie znanych schematach mamy większe szanse na pozytywny odbiór kreacji graficznej
Konsumenci lubią znajome rzeczy, motywy, obrazy. Dlatego warto wykorzystywać je w projektach. Dużo szybciej dotrzemy do świadomości potencjalnych klientów formułując przekaz graficzny bazujący na elemencie, z którym są oswojeni, które swobodnie funkcjonuje w ich przestrzeni. Wykorzystujmy więc to, co znane i lubiane.
3. Prostota i harmonia to wielkie zalety
Wbrew pozorom niełatwo osiągnąć efekt grafiki prostej, a jednocześnie zaskakującej, oryginalnej i przyciągającej uwagę. Należy jednak próbować aż do skutku. Bo za pomocą treści skomplikowanych, nieczytelnych, trudnych do interpretacji, niezrozumiałych i niedających się osadzić w żadnym kontekście, nie sposób osiągnąć zamierzone cele marketingowe czy wizerunkowe. Warto zwracać uwagę na symetrię obrazu, właściwe proporcje, równowagę i odpowiednie rozplanowanie poszczególnych elementów.
4. Podążamy za uwagą odbiorcy
Jeśli kluczowe hasło grafiki w projekcie reklamowym umieścimy niewielką czcionką gdzieś w ślepym punkcie, nikt go nie przeczyta. Dlatego tak istotne podczas pracy jest podążanie za sposobem odczytywania komunikatów obrazowych przez odbiorców. Zainteresowanie konsumenta możemy ponadto zyskać dzięki wykorzystywaniu mocnych kolorów, kontrastów, niebanalnych efektów.
5. Spójność projektu ma kluczowe znaczenie w jego odbiorze
Kiedy pracujemy nad całościową reprezentacją graficzną klienta (instytucji kulturalnej, firmy, czy osoby indywidualnej) i projekt graficzny docelowo pojawić się ma na materiałach poligraficznych (jak ulotki, teczki, broszury, długopisy), a ponadto trafić ma na banery, tablice czy gdziekolwiek indziej, musimy zadbać o jego spójność. Spójność rozumianą jako współgranie ze sobą poszczególnych form drukarskich, a także jako konsekwencję w tworzeniu każdego elementu graficznego.
Projekty graficzne w użyciu
Kiedy dysponujemy już spójnym, naprawdę ciekawym i zrozumiałym dla odbiorcy projektem graficznym, warto jak najczęściej wykorzystywać go w szeroko rozumianej komunikacji reklamowej. Dobrym pomysłem jest użycie go na przykład na banerach, roll up’ach, naklejkach (także ostatnio bardzo popularnych naklejkach magnetycznych lub ściennych) i innych formach poligraficznych oraz elementach dekoracji wnętrz.