Druk ulotek oraz zaproszeń na różnorodne okazje cieszy się nieustającą popularnością wśród przedsiębiorstw, klientów instytucjonalnych oraz indywidualnych. Podpowiadamy, jak dokonać właściwego wyboru i nie zwariować.
Co jest ważne przy wyborze zaproszeń?
Myśląc o zaproszeniach, pierwszym skojarzeniem, jakie pojawiło się w Twojej głowie, był z pewnością ślub. Jednak okazji, w związku z którymi się je wręcza, jest znacznie więcej. Jeśli chodzi o uroczystości rodzinne, najczęściej klienci poszukują zaproszeń na chrzest, urodziny, komunie, rocznice ślubu. W przypadku relacji biznesowych, zapraszamy wręczając stosowną karteczkę między innymi na imprezy firmowe, targi, szkolenia, spotkania, sympozja, konferencje.
Zarówno te osobiste, jak i firmowe, muszą odznaczać się pewnymi cechami. Oto one:
- indywidualizacja – unikalna karteczka powinna nawiązywać do upodobań lub charakteru danej firmy, instytucji czy osoby; nijakie zaproszenia, które trudno określić i umiejscowić w jakimkolwiek kontekście, szybko trafiają na dno rzadko otwieranej szuflady;
- personalizacja – ważne, by w zaproszeniu zwrócić się do odbiorcy tytułując go imieniem i nazwiskiem; to wyraz szacunku oraz powszechnie stosowana praktyka;
- wysoka jakość – zaproszenie z cienkiego papieru, o rozmytych kolorach, zawierające błędy jest po prostu niechlujne i nieestetyczne; zwracaj więc uwagę na to, by zamawiać je w profesjonalnych agencjach – jakość jest wówczas gwarantowana;
- niebanalność – oryginalne, zabawne, zaskakujące zaproszenia to świetna pamiątka z wydarzenia; wywołują pozytywne emocje i sprawiają, że osoba nimi obdarowana nie może doczekać się nadchodzącej uroczystości czy spotkania;
- dostosowanie do okazji – inaczej wyglądają zaproszenia na osiemnastki, inaczej na konferencje naukowe; nie zawsze można pozwolić sobie na żarty, niebanalne pomysły i operowanie zaskoczeniem; w bardziej formalnych sytuacjach radzimy ograniczyć się do klasycznej oprawy graficznej oraz eleganckiego wyglądu;
- dokładne informacje – tekst zaproszenia musi być dokładny, przejrzysty, jasny oraz zawierać szczegóły.
Druk ulotek – na co zawrócić uwagę
Jesteś prezesem firmy. Brzmi dobrze, prawda? Ale wracając do tematu… Jesteś prezesem i zdecydowałeś się na druk ulotek. Chcesz się zareklamować, trafić do jak najszerszego grona odbiorców, osiągnąć zaplanowane efekty marketingowe, sprzedażowe czy wizerunkowe.
Skuteczna organizacja pracy
Na co zwrócić uwagę podczas pracy nad tworzeniem owych materiałów poligraficznych? Skuteczna reklama w formie ulotki charakteryzuje się:
- chwytliwym nagłówkiem – jedno dobre hasło potrafi zdziałać więcej niż długie zdania opisujące zalety firmy oraz jej oferty; przyciąga uwagę, nasuwa pozytywne skojarzenia, zachęca do
- dalszego czytania;
- właściwą ilością informacji – ulotka, na której widnieje nazwa firmy, dane kontaktowe i logo może być w zasadzie uznana za wizytówkę; a przecież w niewielkiej broszurce chodzi o coś innego niż przedstawienie się; jeśli chcesz na przykład zachęcić klientów do zakupów, poinformuj o aktualnych promocjach, zawrzyj wiadomość, do kiedy trwają, czy można kupić nieograniczoną ilość produktów objętych rabatem itp.; wyczerpująca, jednak nieprzesadnie długa informacja to połowa sukcesu;
- bonusem – gratisy często przynoszą świetne efekty sprzedażowe; dlatego warto dać odbiorcy jakiś bonus, by zachęcić go do podjęcia działania; tekst „5% rabatu z niniejszą ulotką” może stanowić bardzo dobry argument sprzedażowy;
- dane teleadresowe – to chyba dość oczywista kwestia; jeśli informujemy o ofercie czy wydarzeniu kulturalnym, musimy dać odbiorcy znać, gdzie mieści się sklep, punkt usługowy czy sala muzyczna;
- atrakcyjną szatą graficzną – nawet najlepsza oferta może się nie sprzedać, jeśli przedstawiona zostanie za pomocą niekorzystnej grafiki bądź w nudnej, nieatrakcyjnej szacie.
Zaproszenia i ulotki mają sporo wspólnych cech. Jako niewielkie formy poligraficzne muszą charakteryzować się jasnym przekazem, wysoką jakością oraz atrakcyjną formą. Takie właśnie nośniki informacji znajdziecie u nas. Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją reklamową IdeaPrint, która działa w Białymstoku.