Niniejszy tekst traktuje o tych większych formach reklamy outdoorowej. Przedstawiamy ich zalety i cechy oraz zastanawiamy się, kto może zyskać najwięcej decydując się na ich zakup.
Tablice reklamowe – mix informacji i promocji, któremu nie można się oprzeć
Kiedy zobaczymy lub usłyszymy reklamę w sieci internetowej, radio czy telewizji – zawsze możemy ją zamknąć, zmienić radiostację, przełączyć kanał. Tego typu przekazy medialne w jakiś sposób nas irytują, są nachalne. Inaczej rzecz się ma z komunikatami w formie billboardów lub tablic reklamowych.
Kto oglądał nominowany do Oscara film „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” ten wie, w czym rzecz. W owej produkcji tablica (a raczej aż trzy tablice) staje się przyczynkiem do wyrażenia emocji, zaangażowania społeczeństwa w lokalne sprawy, do wzajemnego zrozumienia wrogich do tej pory obozów.
Bo billboard to coś więcej niż sposób na zaprezentowanie oferty czy promocji. To często droga docierająca do ogromnej ilości osób, pozwalająca zasadzić w ich głowach konkretną myśl lub skojarzenie. Kontakt z odbiorcami jest w tym przypadku natychmiastowy i wielokrotny, bo przecież tablica reklamowa nie znika z dnia na dzień, tylko jest umiejscowiona w konkretnej lokalizacji przez dłuższy czas.
Nie można sprawić by zniknęła, zapadła się pod ziemię. I tutaj właśnie spore szanse na sukces upatrują reklamodawcy.
Plakaty wielkoformatowe, które zmuszają do zatrzymania się
Możliwość operowania obrazem jest w ich przypadku bardzo szeroka. Odbiorcy oczekują wręcz atrakcyjnych grafik, zaskakujących, symbolicznych, metaforycznych ilustracji, przekazów o dużym znaczeniu oraz wartości estetycznej.
A plakaty takie właśnie są. To miejska sztuka, zachęta do podjęcia działania, często zaangażowana społecznie czy kulturowo. Świetnie sprawdza się także jako element kampanii sprzedażowej, zwracając uwagę szerokiego grona konsumentów.
Nowoczesne wykonanie
Nowoczesność to drugie imię plakatu. W pracy nad ową formą wielkoformatową wykorzystuje się najnowsze trendy graficzne, odniesienia do aktualnych wydarzeń, aluzje do kultury, sztuki czy nawet historii. Jeśli w takim ciekawym otoczeniu umieścimy produkt lub usługę – na pewno zyskają one zainteresowanie przechodniów.
Lekka forma dla różnorodnych treści – tak mogłoby brzmieć hasło reklamowe plakatu wielkoformatowego.
Jasny koncept
Bo rzeczywiście – kompozycja plakatu wydaje się być niezobowiązująca, przyjemna, kojarzona przecież z filmem. Dlatego też w przeciwieństwie do nieco bardziej oczywistych form reklamy, jak banery czy szyldy, akceptacja społeczna dla posterów jest bardzo duża.
W przypadku druku plakatów wielkoformatowych nie sposób pominąć aspektu ekonomicznego. W porównaniu z innymi formami promocji to nadal jedna z tańszych opcji. Pozwala zaoszczędzić pieniądze, a także zrealizować kampanie reklamowe przez przedsiębiorstwa czy instytucje kultury o mniejszym budżecie.
Zleć druk plakatów wielkoformatowych oraz stworzenie tablic reklamowych specjalistom z Idea Print. Efekt zaskoczy nie tylko Ciebie, ale i wielu odbiorców.