Nie trudno zaobserwować, że w ostatnich latach ogromną popularność zyskało promowanie produktów i usług w Internecie. Jednak mimo to szeroko pojęta poligrafia wciąż utrzymuje swoją pozycję na polskim rynku. Materiały drukowane wszelkiego rodzaju stanowią istotny element każdej akcji reklamowej. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na inwestowanie w druk plakatów wielkoformatowych, ulotek, czy też oklejanie szyb i samochodów informacjami o swojej działalności. Jak prezentuje się polska poligrafia na tle konkurencyjnego rynku europejskiego?
Potęga polskiej poligrafii
Polski rynek poligraficzny wciąż utrzymuje swoją pozycję największego i najbardziej wpływowego obszaru w tej branży na terenie Środkowo-Wschodniej Europy. Odpowiada on za prawie 40% całości przychodów generowanych przez tę dziedzinę. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że rozwój poligrafii w Polsce zachowuje stałą tendencję wzrostową i jest to aż 6% w skali całego roku. W 2017 roku zysk wynikający ze sprzedaży materiałów drukowanych przekroczył kwotę 15 mld złotych.
W tym przypadku liczby mówią same za siebie.
Artykuły poligraficzne produkowane w Polsce, cieszą się nie tylko zainteresowaniem Polaków, ale także Klientów zagranicznych. Eksport polskich drukarni przechodzi obecnie złoty okres swojej działalności.
Poza granice kraju wysyłane są najczęściej:
- książki,
- gazety,
- opakowania z kartonu,
- papierowe pudełka,
- artykuły biurowe.
Największym Klientem polskich produktów drukowanych są Niemcy, którzy stanowią ponad połowę partnerów zagranicznych naszych rodzimych przedsiębiorstw. Innymi państwami, do których eksportujemy produkty, są Francja, Wielka Brytania oraz Czechy.
Materiały drukowane a skuteczność działań marketingowych
Artykuły poligraficzne nieustannie cieszą się dużą popularnością w kampaniach reklamowych. Ze statystyk jednoznacznie wynika, że ulotki wciąż stanowią główne źródło dla uzyskiwania informacji o aktualnie trwających promocjach, wprowadzeniu na rynek nowych produktów, czy też otwarciu nowego sklepu. Aż połowa społeczeństwa zwraca uwagę na treść zawartą na materiałach tego typu, a ponad 20% z nich dokładnie się z nią zapoznaje.
Wszystko to przekłada się na sukces polskiego sektora poligraficznego. Druk jest równie intratną formą reklamowania się, jak tworzenie kampanii marketingowych w sieci.
Poligrafia – rozwój
Poligrafia jest branżą, która nieprzerwanie się rozwija. Każdego roku w obszarze tej dziedziny pojawiają się kolejne nowinki technologiczne i wdrażane są innowacyjne rozwiązania. Planując rozpoczęcie działań marketingowych z użyciem materiałów drukowanych, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalisty. Dzięki jego wsparciu będzie możliwe prawidłowe przeprowadzenie całej kampanii i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych Klientów.
Nasza firma zajmuje się drukowaniem różnego typu materiałów. Wśród nich znajdują się zarówno ulotki, szyldy reklamowe, wizytówki, jak i plakaty wielkoformatowe oraz fototapety. Wieloletnie doświadczenie w branży sprawiło, że poligrafia nie ma przed nami tajemnic.