Jednym z najpopularniejszych działań marketingowych jest inwestowanie w naklejki do oklejania samochodów. Taka forma reklamy uważana jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do odbiorcy. Wszystko dzięki mobilności pojazdu, która umożliwia rozpowszechnianie swoich usług lub produktów tam, gdzie akurat znajduje się auto. Pozostaje pytanie o to, jak zaprojektować takie naklejki, aby nie zepsuć wizerunku firmy i zachęcić konsumentów do zapoznania się z określoną ofertą?
Naklejki na samochodach – powszechna forma promocji
Oklejanie szyb oraz samochodów materiałami reklamowymi jest bardzo powszechną praktyką, szczególnie wtedy, gdy do czynienia mamy z pojazdami służbowymi. Naklejki na powierzchni auta stanowią rodzaj wizytówki przedsiębiorstwa. Jak sprawić, aby była ona interesująca dla odbiorcy? Kluczowym elementem kampanii promocyjnej tego rodzaju, jest opracowanie ciekawego i estetycznego projektu.
Ważne, by wyróżniał się on na tle konkurencji i był wart zapamiętania.
Najważniejszym elementem w tym przypadku, jest skupienie się wokół przekazu prezentowanej treści.
Ważna: treść
Najlepiej jest zamknąć jak najwięcej informacji, w jak najmniejszej liczbie słów. Konsumenci dobrze postrzegają minimalistyczne reklamy, w których użyto maksymalnie trzech barw, a grafika stanowi dopełnienie umieszczonych na nich wyrazów. Warto postawić na kreatywność, przełamywać konwenanse i być oryginalnym. Niewskazane jest z kolei bazowanie na już istniejących szablonach i kopiowanie pomysłów konkurencji. Naklejki na samochodach powinny samoistnie przyciągać uwagę.
Nie mogą być zatem zbyt nachalne, ponieważ to z założenia zniechęca do zapoznania się z tym, co oferuje dana firma.
Koszty związane z oklejaniem samochodu
Wielu przedsiębiorców zastanawia się na tym, jakie koszty wiążą się z produkcją naklejek na ich pojazdy. Ceny są bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od tego, jak mocno skomplikowany jest dany projekt, a także od jego wielkości i technologii, którą się posłużono w celu jego wykonania. Zawsze trzeba mieć na względzie, że taki rodzaj kampanii, z pewnością będzie droższy od projektowania ulotek czy wizytówek, jednak mimo to warto w niego zainwestować.
Zanim podejmiemy ostateczną decyzję o wyborze wykonawcy, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
Wśród nich można wymienić:
- folia umieszczana na pojeździe musi być elastyczna i podatna na pracę w szerokim zakresie temperatur;
- podłoże drukowe powinno być łatwe do usunięcia z powierzchni samochodu;
- naklejki – wskazane jest, aby były wysoce odporne na działanie czynników zewnętrznych, takich jak opady atmosferyczne czy promieniowanie UV;
- jeśli reklama umieszczona na folii zawiera zdjęcia, wymagane jest, aby ją polakierować specjalistycznym środkiem.
Jeśli materiał promocyjny nie spełnia któregoś z powyższych wymogów, prawdopodobne jest, że naklejki będą pękały zimą i marszczyły się latem. Co więcej, będą one narażone także na blednięcie koloru, co w znacznym stopniu obniża ich atrakcyjność.
Idea Print Białystok zaprasza
Jesteśmy doświadczonym wykonawcą naklejek na samochody na terenie Białegostoku. Jeśli masz pytania lub chcesz ustalić szczegóły współpracy, zapraszamy do kontaktu telefonicznego, mailowego, a także bezpośredniego.