Wizytówki to jedne z najmniejszych materiałów reklamowych. Nie należy jednak bagatelizować ich roli w świecie biznesu. Druk wizytówek świadczy o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, a także może stanowić wyraz jego kreatywności. Tworzenie projektu tego niewielkiego środka przekazu, nie jest proste. Grafik musi zamieścić na tak niewielkiej powierzchni, jak najwięcej ważnych informacji. To zdecydowane bardziej wymagające zadanie od tworzenia szyldu reklamowego, czy też plakatu wielkoformatowego.
Zawarcie istotnych informacji o firmie, czyli druk wizytówek
Podobnie jak w przypadku projektowania logo, również przy wizytówkach warto trzymać się zasady, że im mniej zamieszczonych na niej elementów, tym lepiej. Najlepiej jest zlecić taką pracę specjaliście.
Druk wizytówek nie będzie możliwy, jeśli wcześniej nie zostanie przygotowany ich dobry projekt. W tym celu należy posłużyć się odpowiednim programem komputerowym. Do najpopularniejszych narzędzi tego typu należą:
- Photoshop,
- CorelDraw,
- Illustrator,
- GIMP.
Na każdej wizytówce należy zamieścić podstawowe informacje dotyczące firmy. Mowa tutaj o danych jej właściciela, piastowanym przez niego stanowisku, nazwie i logo firmy, w której jest zatrudniony, a także danych kontaktowych. Niektórzy decydują się także na uwzględnienie informacji o adresie przedsiębiorstwa, jednak nie stanowi to żadnego wymogu.
Warto zadbać też o to, by wizytówka wyróżniała się oryginalnym projektem, takim który jest w pełni dostosowany do indywidualnego charakteru firmy. Dużą wagę należy przyłożyć do wyboru kolorów, elementów graficznych, wielkości i rodzaju zastosowanych czcionek, czy też użytych marginesów. Wszystko to ma bezpośredni wpływ na to, czy konsument otrzymujący wizytówkę zdecyduje się ją zatrzymać i skorzystać w przyszłości z umieszczonych na niej informacji.
Oryginalny projekt jako klucz do sukcesu
Istnieje wiele kreatywnych rodzajów wizytówek. Nie zawsze muszą być one zadrukowaną tekturką. W ostatnich latach niezwykle modne stało się tworzenie takich materiałów w formie naklejek na ścianę, które można wkleić również do notesu, czy kalendarza. Nie zawsze warto trzymać się utartych norm i schematów. Czasami o wiele lepszym rozwiązaniem jest eksperymentowanie z rozmiarem artykułów tego typu, czy też ich designem.
Kreatywna forma biznesu
Należy pamiętać, że kreatywność jest bardzo ceniona w świecie biznesu. To właśnie ona sprawia, że dane przedsiębiorstwo ma szanse pozostać w pamięci konsumentów na dłużej. Warto jednak mieć na uwadze, że bardzo ważna w tym przypadku jest oryginalność swoich pomysłów. Powielanie projektów wizytówek konkurencyjnych firm z zasady jest skazane na porażkę. Nigdy nie jest ono postrzegane w pozytywny sposób i zawsze spotyka się z krytyką społeczeństwa.
Podobnie sprawa ta wygląda w przypadku korzystania z gotowych schematów.
Druk wizytówek ma odzwierciedlać indywidualny charakter firmy.
Najlepiej jest zwrócić się o pomoc do studia reklamy i przedstawić im swoją wizję.
Idea Print Białystok zaprasza
Jesteśmy białostocką firmą, która zajmuje się projektowaniem rozmaitych materiałów reklamowych oraz artykułów biurowych. Wśród świadczonych przez nas usług znajduje się również druk wizytówek. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą lub nasuwają Ci się pytania związane z naszą pracą, zapraszamy do kontaktu bezpośredniego, telefonicznego lub za pomocą poczty elektronicznej.