Na rynku nośników reklamowych dostępnych jest wiele modeli wykorzystywanych w przestrzennej reklamie zewnętrznej. Do najpopularniejszych należą kasetony i semafory. Czym się różnią i kiedy się sprawdzają najlepiej? – tego dowiesz się z dalszych partii tekstu.
Krótka specyfikacja kasetonów
W grupie produktów reklamowych znaczące miejsce zajmują kasetony w wersjach standardowych oraz przygotowywanych na indywidualne zamówienia. W zależności od przeznaczenia i miejsca ekspozycji do wyboru mamy trzy typy kasetonów:
- z dibondu, czyli wykonanego z płyt aluminiowych, pomiędzy którymi znajduje się rdzeń z PCV. Takie kasetony mają idealnie gładką powierzchnię, przez co prezentują się wyjątkowo elegancko, co sprawia, że cenione są nie tylko jako nośniki treści reklamowych, ale też jako elementy dekoratorskie. Dostępne są modele z urozmaiceniem w postaci odstającymi elementami (na przykład literami) wykonanymi z plexi;
- aluminiowe, których konstrukcja oparta jest na wykonanych z aluminium profili przybierających postać ramy, której – w wyniku malowania proszkowego – można nadać dowolny kolor;
- banerowe, odznaczające się dużą rozpiętością rozmiarową, wynikającą ze sposobu ich tworzenia – materiał winylowy jest tu napinany na ramach z aluminium.
Krótka specyfikacja semaforów
Semafory, w branży nazywane także plafonami, są w zasadzie odmianą kasetonów wykonanych z dibonu lub aluminiowych. Odróżnia je to, że semafory prezentują treści dwustronnie. Mają dwa, umieszczone równolegle, pleksiglasowe, płaskie lub wypukłe czoła oraz ramę wykonaną z aluminium.
Podstawowa różnica
Ponieważ kasetony i semafory różnią się miejscem prezentacji treści, inaczej się je montuje.
- Klasyczny kaseton przytwierdza się do zewnętrznej (niekiedy też wewnętrznej) elewacji budynku.
- Standardowy semafor umieszcza się za zwyczaj na zewnątrz, prostopadle do elewacji – tak, by grafika była widoczna obustronnie.
Co łączy kasetony i semafory jako nośniki treści reklamowych?
I kasetony, i semafory umieszczane są nad wejściami do lokali usługowych, sklepów, firm, instytucji. Informują przechodniów i zachęcają do skorzystania z oferty. To jednak tylko początek ich cech wspólnych.
Nasi Klienci zwracają też uwagę na kwestie techniczne:
- opcję zamontowania oświetlenia – obecnie standardowo wybieramy energooszczędne moduły typu LED. Instalację można uzupełnić o czujniki zmierzchowe;
- profesjonalne przeprowadzenie montażu – tak, by zapewnił on bezpieczną eksploatację kasetonu czy semafora, niezależnie od zmiennych czynników atmosferycznych;
- rewitalizowanie nośnika po latach wykorzystywania, obejmujące wymianę grafiki, modernizację instalacji elektrycznej.
Równie istotne są aspekty estetyczne:
- na etapie projektowania – obejmuje on współpracę z wykwalifikowanym grafikiem oraz przygotowanie wizualizacji projektu;
- możliwość wykonania wysokiej jakości grafiki – to jeden z najistotniejszych aspektów reklamy zewnętrznej, który decyduje o tym, czy potencjalny konsument zwróci uwagę na daną ofertę. Nowoczesne maszyny drukujące pozwalają nanosić wydruki na różnorodne materiały – od PCV, przez aluminium, winyl, na filiach skończywszy – oraz zapewnić im ochronę przed promieniowaniem UV za sprawą specjalistycznych laminatów.
W związku z tym, że powodzenie reklamy w znacznej mierze zależy od jej wizualnych cech, polecamy poznanie 5 wiodących usług z zakresu projektowania graficznego.
Wybór zależy od …
To, czy do swojej reklamy wybierzemy kaseton czy semafor, zależy przede wszystkim od miejsca, w którym zamierzamy go umieścić. W pozostałych aspektach są one równie funkcjonalnymi nośnikami treści reklamowych, które mogą być uzupełnieniem całościowo zaplanowanej kampanii, wykorzystującej różne formy reklamy.
O tych najpopularniejszych piszemy w artykule Najpopularniejsze rodzaje reklam cz. 1 oraz cz. 2.