Uważa się, że 80% informacji ze świata zewnętrznego odbieranych jest za pomocą zmysłu wzroku. Dlatego marketingowy od dawna dbają o to, by wszystko, na co pada nasz wzrok, atrakcyjną formą kojarzyło się z marką. Pomagamy im w tym, tworząc przemyślane projekty graficzne, będące elementami firmowej identyfikacji wizualnej – tej powszechnie znanej, drukowanej.
Od poligrafii …
Kariera poligrafii zaczęła się wraz z masowym wykorzystaniem druku w XX wieku. Obecnie wykorzystuje ona techniki drukarskie optymalizujące wydruk na różnych nośnikach:
- papierze różnego rodzaju i przeznaczenia,
- papierze rozmaitej wielkości,
- foliach,
- szkle,
- tworzywach sztucznych
- oraz innych mediach o wadze sięgającej 40 kg.
Drukujemy niewielkie nakłady dla osób prywatnych oraz przemysłowe ilości dla firm czy instytucji. Na przyjmowanie zróżnicowanych zleceń pozwala nam nowoczesne urządzenie drukujące Roland SolJet PRO4 XF640, wyposażone w dwie profesjonalne głowice marki Epson DX6. Pracują one w oparciu o algorytmy rozpraszania, dzięki czemu na naszych wydrukach nie pojawia się efekt paskowania.
… do marketingu
Wiele aspektów drukowanych materiałów reklamowych cenionych jest przy tworzeniu identyfikacji wizualnej firmy. Przekaz wzrokowy dociera do nas najszybciej i najczęściej. Z tą jednak uwagą, że musi zostać wychwycony z potoku bodźców, którymi jesteśmy bombardowani codziennie na ulicach czy online.
Tworzenie identyfikacji wizualnej firmy odbywa się na etapie projektowania graficznego i jest jedną z najpopularniejszych usług z tego zakresu – piszemy o tym w innym artykule na naszym blogu (5 wiodących usług z zakresu projektowania graficznego).
Najczęściej to właśnie z pracowni graficznych wychodzą niezapomniane grafiki, które stają się emblematami, z którymi później konsumenci kojarzą daną firmę. Funkcjonują one jako logo – niezbędna na przykład na wizytówkach.
O tym, jak powstaje ten kluczowy element piszemy we wpisach Etapy projektowania logo (1) i (2).
Ogniwa identyfikacji wizualnej w wersji poligraficznej
By firma była wśród potencjalnych klientów rozpoznawalna, charakterystyczne dla niej elementy muszą pojawiać się w przestrzeni, w której funkcjonują konsumenci. Im bliżej, tym lepiej.
Dlatego wspomniane już logo umieszcza się na materiałach, które osoby zainteresowane usługą świadczoną przez daną firmę czy jej ofertą, mają często przed oczyma lub pod ręką. Należą do nich materiały poligraficzne i piśmiennicze. Dlatego znaki firmowe umieszcza się na:
Są one rozdawane w czasie akcji promocyjnych w różnych miejscach, w czasie targów, konferencji, dostępne w biurach obsługi klienta czy siedzibach firm.
Drukowany wizerunek firmy
O to, by elementy marketingowe były nieustannie obecne w przestrzeni, z którą ma do czynienia potencjalny klient, dbamy także wtedy, kiedy umieszczamy je na materiałach, z których na co dzień korzystają pracownicy firmy. To oni, zabierając je wszędzie ze sobą, sprawiają, że marka po prostu istnieje. Klienci zwracają uwagę na firmowe:
- kalendarze,
- notesy,
- teczki.
Trudno też pominąć fakt, że firmowe samochody z estetycznie wykonanymi aplikacjami materiałów reklamowych stają się mobilnymi wizytówkami.
Patrzymy całościowo
Kiedy przygotowujemy projekty poligraficzne zwracamy uwagę na to, by zostały wydrukowane starannie, z zachowaniem wszelkich prawideł sztuki poligraficznej. Są one funkcjonalne, komunikatywne, przyciągają wzrok prostotą bądź nieszablonowością, zapadają w pamięć. To nasz atut.
O innych kwestiach, które sprawiają, że jesteśmy godnym zaufania partnerem biznesowym piszemy w artykule Jak wybrać dobrą agencję reklamową? 6 podpowiedzi, do zapoznania się z których zachęcamy.