Na rynku funkcjonuje dziś wiele agencji reklamowych, zachęcających by do współpracy wybrać właśnie je. Można oczywiście w sytuacjach wyboru zaufać intuicji, ale dobrze też wesprzeć się faktami. Najlepiej tymi, które samodzielnie zaobserwowaliśmy. W tym artykule przygotowaliśmy dla Was 6 podpowiedzi, w których omawiamy kwestie, na które warto zwrócić uwagę, by zadbać o korzyści z planowanej współpracy.
Agencja reklamowa to ludzie
Nic nie tworzy się samoistnie. Nie wystarczą gustownie zaaranżowane biura, markowe komputery z nowoczesnym oprogramowaniem czy ogromne portfolio. W branżach kreatywnych liczy się czynnik ludzki. Dlatego warto sprawdzić, kto będzie dla Ciebie pracował, kto będzie opiekunem klienta, jaka atmosfera panuje w zespole.
Dobrze też pamiętać, że profesjonalizm nie wyklucza życzliwości w relacjach interpersonalnych.
W dobrej agencji reklamowej znajdziesz ludzi otwartych na klienta, elastycznych w stosunku do jego potrzeb i pomysłów. Ekspertów, którzy podpowiadają, wyprowadzają z błędu i nie boją się powiedzieć klientowi, że można coś zrobić lepiej.
Bez wiedzy ani rusz
Chodzi więc o wiedzę. Naturalnie nie tylko książkową, pozwalająca na stworzenie zestawienia najpopularniejszych rodzajów reklam, ale też o umiejętność jej zastosowania w praktyce, co pozwala wyjaśnić na przykład to, kiedy sprawdza się reklama banerowa.
Filarami skutecznej reklamy są: ekonomia behawioralna, psychologia, socjologia. Jeśli agencja, z którą chcesz współpracować, dzieli się wiedzą, pomysłami, a nawet narzędziami, możesz zakładać, że masz do czynienia z kompetentnymi osobami, które – by móc zajmować się na przykład Twoją firmą – zainwestowały najpierw w siebie.
Mistrzowskie maszyny
Powiedzieliśmy na początku, że komputery nie wystarczą. Ale też – nie oszukujmy się – bez nich ani rusz.
Dobra agencja reklamowa musi mieć do dyspozycji dobry sprzęt. Własny park maszynowy zapewnia płynność pracy, niezależność i jakość. W dobie outsourcingu może się to wydawać niekonieczne. Warto więc sprawdzić podwykonawców.
Internet prawdę powie
Większość informacji o interesującej nas agencji reklamowej znajdziemy z pewnością w Internecie. Po pierwsze – sprawdzamy stronę internetową. Powinna być czytelna, a przy tym estetyczna. Trudno sobie wyobrazić, by o wizerunek Twojej firmy miał dbać ktoś, kto nie zadbał o wizerunek własny…
Dalej, online znajdziemy też opinie wcześniejszych czy obecnych klientów oraz dane o wykonanych realizacjach. Jeśli wybieramy małą agencję, prawdopodobnie nie znajdziemy tu wielkich marek. Znaczenie ma jednak to, jak zostały wykonane zlecone projekty. Tu pod uwagę bierzemy staranność, troskę o szczegóły.
Sprawdź, jak to widzą inni
Dobrym posunięciem jest też osobiste podpytanie wybranego klienta agencji o to, czy jest zadowolony ze współpracy, z efektów. Dobrze o agencji świadczy to, jeśli sama taki kontakt umożliwia. Klienci są najlepszą rekomendacją.
Profesjonalne relacje
Zwróć też uwagę na to, jak jesteś w agencji traktowany.
Osoby, z którymi się tam kontaktujesz, nie mogą zarzucać Cię informacjami marketingowymi własnej firmy, ale powinny się skupić na potrzebach Twojego biznesu. Profesjonaliści dużo pytają, uszczegóławiają, są aktywnymi słuchaczami. Muszą Cię poznać, by Cię sprzedać.
Ważne też, by ustalić jasne zasady współpracy: sposoby kontaktu, kalendarz działań, oczekiwane rezultaty. Pamiętaj zawsze o tym, że agencja reklamowa jest po to, by pewne rzeczy ułatwić Ci w zawodowym funkcjonowaniu, nie po to, by przysparzać problemów.
W kolejnym wpisie zaprosimy do zapoznania się z 5 wiodącymi usługami z zakresu projektowania graficznego.