Ulotki należą do chętnie wykorzystywanych form pozyskiwania Klientów – cieszą się popularnością wśród zarówno małych, jak i dużych firm. Warto jednak zadbać o to, aby te materiały promocyjne były odpowiednio przygotowane pod względem merytorycznym oraz wizualnym – nasz mózg szybko ocenia, czy to, co widzimy, jest godne zainteresowania. Podpowiadamy zatem, jak zrobić dobrą ulotkę reklamową, która przekona odbiorcę do skorzystania z usług.
Trzy złote zasady
Aby inwestycja w reklamę się zwróciła, treść, która zostanie umieszczona na broszurze, nie może być kwestią przypadku. Bez względu na to, w jakiej branży działamy, żeby zrobić dobrą ulotką reklamową, warto trzymać się kilku reguł, takich jak:
- przyciągające hasło – ciekawa nazwa firmy może być zauważalnym elementem, natomiast lepszym pomysłem niż umieszczanie jej logo w centrum, jest napis, który zadziała na podświadomość i przyciągnie uwagę odbiorców;
- korzyść – jeżeli posiadanie broszury wiąże się z pewnymi zyskami – na przykład w formie rabatu lub przepisu do wykorzystania – istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie zachowana, nawet jeśli w danym momencie nie jest potrzebna;
- prosty przekaz – jeśli chcemy zrobić dobrą ulotkę reklamową, nie powinniśmy używać branżowych sformułowań, bo nie każdy może je zrozumieć; mózg chętniej przyjmuje konkretne komunikaty, na przykład: spróbuj, zadzwoń, odwiedź.
Pamiętajmy jednak, że broszura musi wywoływać pozytywne emocje u odbiorcy. Treści kontrowersyjne sprawią wprawdzie, że nasza firma zostanie zapamiętana, jednak nie przyczynią się do wzrostu sprzedaży, a mogą nam nawet poważnie zaszkodzić.
Szata graficzna
Zastanawiając się nad tym, jak zrobić dobrą ulotkę reklamową, należy wziąć pod uwagę nie tylko treść, lecz także prezencję broszury. Kolory tekstu i tła powinny ze sobą współgrać, a litery – być czytelne na tyle, aby odbiorca nie musiał wytężać wzroku. Projekt graficzny należy ponadto dostosować do grupy docelowej – na przykład jeśli oferujemy zabiegi rehabilitacyjne skierowane przede wszystkim do osób starszych, trzeba wybrać większą czcionkę. Z uwzględnieniem charakterystyki naszych potencjalnych odbiorców należy planować też strategię dystrybucyjną. Jeśli są to studenci, odpowiednią lokalizacją będzie kampus lub zaprzyjaźniona drukarnia, a jeśli młodzi rodzice – sala zabaw dla dzieci.
Poszukując odpowiedzi na pytanie, jak zrobić dobrą ulotkę reklamową, warto kierować się zasadą „mniej znaczy lepiej”. Różnego rodzaju grafiki odgrywają ważną rolę w projekcie, jednak ich nadmiar powoduje odwrócenie uwagi od głównego przekazu i zaburzenie spójnej estetyki. Wystarczające może być umieszczenie samego logo firmy. Broszura powinna zawierać także dane kontaktowe i ewentualny adres strony, dla potencjalnych Klientów, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o oferowanych usługach.
Czy skorzystać z usług agencji reklamowej?
Samodzielne przygotowanie materiałów promocyjnych bywa trudne – zwłaszcza jeśli nie mamy specjalistycznej wiedzy w zakresie marketingu. W każdym momencie można jednak zwrócić się o pomoc do profesjonalistów. Zapraszamy do kontaktu z wykwalifikowaną kadrą pracowniczą Idea Print – wiemy, jak zrobić dobrą ulotkę reklamową, gdyż od lat działamy w branży, zajmując się między innymi poligrafią. Broszury drukujemy na papierze kredowym, satynowanym lub ekologicznym z recyklingu, a korzystamy przy tym z druku offsetowego albo cyfrowego. Dbamy o to, aby przygotowane materiały były spersonalizowane, atrakcyjne pod względem wizualnym oraz wypełnione merytorycznymi informacjami.