W pierwszej części artykułu omówiliśmy techniczne aspekty wpływające na to, że klienci chętnie wybierają reklamy banerowe. Teraz czas na kwestie marketingowe.
6. Szeroki krąg odbiorców
Banery, ze względu na wielkoformatowość i strategiczne ulokowanie, zwracają uwagę uczestników ruchu drogowego – pieszych i kierowców. Dotyczy to tych banerów, które zostały umieszczone przy trasach szybkiego ruchu, przy drogach wlotowych do miast, jak i tych w centrach.
Współczynnik urbanizacji wzrasta z roku na rok, podnosi się też poziom świadomości konsumenckiej, coraz bardziej wygórowane stają się także oczekiwania. Dobrze przygotowana reklama banerowa ma dziś szansę dotrzeć do najróżnorodniejszych grup odbiorców – od młodzieży po seniorów.
7. Oddziaływanie na pamięć wzrokową
Ludzie są wzrokowcami. Zapamiętują to, co widzą, pod warunkiem, że wiążą się z tym emocje. Za ich wywołanie odpowiada reklama promująca markę, jej cechy, wyróżniki. Wzrokowe aspekty takiego przekazu są szczególnie istotne w branży kosmetycznej, odzieżowej, żywnościowej. Lubimy widzieć wyraźnie, co kupujemy.
Specjaliści do marketingu wiedzą też, że poza treścią przekazu liczy się także jego jakość. Kreatywna estetyka rządzi reklamą, a to daje szerokie pole do popisu grafikom. W tym kontekście warto poznać 5 wiodących usług z zakresu projektowania graficznego.
8. Nieustanna obecność w polu widzenia
Reklamy są wszędzie. Jednak tylko banery reklamowe – przez swój rozmiar – wyróżniają się z tła, mimowolnie oddziałując na przechodniów z regularną częstotliwością (mijamy je kilkukrotnie w ciągu dnia, wielokrotnie w ciągu tygodnia i niepoliczalną ilość razy w ciągu miesiąca), co wpływa na podświadome zapamiętanie przekazu.
9. Lokalnie lub krajowo
Zasięg kampanii reklamowych może obejmować poszczególne dzielnice, miasto, region lub cały kraj. Dzięki różnorodnym miejscom, w których można zlokalizować banery reklamowe, zyskujemy pewność, że dotrą one do wyselekcjonowanych grup odbiorców w danej lokalizacji.
10. Opcje dodatkowe
W branży reklamowej liczy się kompleksowość.
Dotyczy ona:
- produkcji banerów – w tym zakresie poza samym przygotowaniem nośnika (druk wielkoformatowy, zgrzewanie, docinanie, wycinanie, okuwanie), ważne jest, by współpracować z agencją, która zapewnia pomoc na etapie projektowania i później przy transporcie i montażu we wskazanym miejscu. Piszemy o tym w innym miejscu na naszym formowym blogu – Jak wybrać dobrą agencję reklamową? 6 podpowiedzi;
- ujednolicenie kampanii – czyli zachowanie jednorodności w przygotowywaniu banerów, które będą mogły stanowić uzupełnienie innych form reklamy (billboardów, tablic, poligrafii).
Banery wciąż niezastąpione
Mimo dynamicznego rozwoju rynku reklamy oraz coraz to bardziej zaawansowanych technologicznie nośników, banery nie tracą znaczenia i są chętnie wykorzystywane w reklamie outdoorowej – więcej dowiesz się o niej z cyklu blogowego Najpopularniejsze rodzaje reklam cz. 1 i cz. 2.
Reklama banerowa doskonale prezentuje treści promocyjne oraz informacyjne, zwraca uwagę, zapada w pamięć. Jest skuteczna – trudno dodać coś więcej.