Banery reklamowe należą do najstarszych i wciąż cieszących się popularnością nośników treści reklamowych. Dają one grafikom ogromne (dosłownie) pole do popisu!
W tym wpisie przygotowaliśmy zestawienie 10 powodów, dla których nasi Klienci wybierają banery dla swoich reklam. W części pierwszej przyglądamy się aspektom technicznym.
1. Wybierasz rodzaj druku
Nowoczesne techniki druku sprawiły, że banery można drukować:
- solwentowo na podłożu winylowym (czyli na poliestrze powlekanym PCV). Taki wydruk jest trwały i odporny na warunki pogodowe. Wykorzystywana jest cała paleta kolorystyczna, zadrukowywana cała powierzchnia, a format – w zasadzie nieograniczony, ponieważ, jeśli zachodzi taka potrzeba, poszczególne części są zgrzewane z brytów;
- termotransferowo na materiałach tekstylnych, wykonanych z poliestru. Można je wystawiać na działanie UV, prać, prasować bez wpływu na jakość druku, który pod wpływem temperatury wniknął w strukturę materiału. Przy dużych formatach możliwe jest zszywanie z brytów.
2. Różne rodzaje banerów do wyboru
Rodzaj podkładu wybierasz adekwatnie do potrzeb związanych z ich ekspozycją. Do wyboru mamy banery:
- frontlight – jednostronne z tkaniny typu winylowego,
- backlighty – zapewniające możliwość podświetlenia,
- block out – dwustronne, wykonane z materiału z separatorem zapobiegającym przenikaniu światła,
- siatki mesh – elastyczne, dopasowujące się do warunków aerodynamicznych,
- odblaskowe – łatwo zauważalne po zmroku, drukowane na materiale pryzmatycznym,
- na materiałach plandekowych – przeznaczone do zamontowania na pojazdach, cechuje je podwyższona gramatura – nawet do 1000gr/m².
3. Gabaryty adekwatne do przestrzeni
Wielkość reklamy banerowej dostosowujemy do miejsca, w którym ma zostać umieszczona. Będą to więc banery:
- małoformatowe o gramaturze poniżej 500gr/m² – umieszczane na ogrodzeniach,
- średnioformatowe – wykorzystywane na billboardach i elewacjach czy rusztowaniach,
- wielkoformatowe – przeznaczone na megaboardy i konstrukcje wielopiętrowych budynków.
Możliwe jest przygotowanie standardowych wymiarów lub indywidualnych. Duże formaty zgrzewamy lub zszywamy z brytów w taki sposób, by łączenia były estetyczne i z daleka niewidoczne.
4. Trwałość, odporność, czas eksploatacji – możliwe do przedłużenia
Najwięcej zależy od:
- rodzaju materiału wykorzystanego jako podkład – najtrwalsze są te pochodzące od renomowanych producentów;
- techniki druku – najodporniejszy na destrukcyjne działanie promieni słonecznych jest druk UV. Jednak w porównaniu do wydruków solwentowych jest on mniej odporny na zwijanie, co ma ogromne znaczenie, jeśli wybieramy media mobilne. Obecnie najczęściej wybierany jest właśnie druk solwentowy w wersji eco (tu jakość wydruku góruje nad jego trwałością sięgającą 1 roku stałej ekspozycja na słońce) lub hard (tu odwrotnie – 2-letnia trwałość istotniejsza jest niż jakość kolorystyczna);
- dodatkowej obróbki – żywotność banerów przedłużana jest za pomocą laminatów ochronnych o minimum 1 rok. Jeśli zastosujemy laminaty stałe 3D okres ten wydłuża się do 2 lat. Nie oznacza to, że po ich upływie banery przestają być użyteczne. Po prostu kolory stają się mniej intensywne, jakby wypalone.
5. Ekonomizacja wykonania banera
Jeśli podstawowym kryterium wyboru nośnika reklamy jest jego cena, mamy do wyboru 3 wersje druku:
- ekonomiczną,
- standard,
- premium.
Wersję ekonomiczną zalecamy w przypadkach, kiedy zależy nam na ekspozycji oferty w niedługim czasie.
W drugiej części artykułu przejdziemy do aspektów istotnych z marketingowego punktu widzenia.